Fra Forvirring til Klarhed™-metoden_ Business by YOU

Fra Forvirring til Klarhed™-metoden

Fra Forvirring til Klarhed™-metoden er en metode, som er udviklet med baggrund i teorien bag den introverte biologi. Den tager afsæt i de adfærdsmønstre, som kendetegner den introverte biologi samt forebygger de udfordringer, der kan være i livet som introvert selvstændig. 

En holdbar og økonomisk ansvarlig forretningsmodel

En passende forretningsmodel som introvert handler om at finde en langtidsholdbar og økonomisk ansvarlig model, som forebygger overvældelse, udbrændthed og træthed ved bl.a. at:

  • Fjerne bekymringen om manglende indtægt
  • Afværge behovet for konstant synlighed
  • Imødekomme behovet for fordybelse og udvikling

Et stabilt fundament bygger på en gennemtænkt plan

Udgangspunktet for det er et stabilt fundament, hvori alle svar og retningslinjer kan findes.

Så det bliver trygt, nemt og overskueligt at drive en solid virksomhed med en god indtjening.

Uden at brænde ud undervejs.

Præcis som et godt bygget hus er baseret på et gennemtænkt og fornuftigt fundament, gælder det samme for en solid virksomhed.

Det kræver en god og håndgribelig plan at bygge et godt og velfungerende hus. Ligesom det kræver en solid sokkel, nogle sikre ydermure og en holdbar tagkonstruktion at få et hus, det er trygt at leve i. Og som passer til de behov, man har.

Som introvert gælder det samme i forhold til at bygge en virksomhed.

Det kræver også en god og håndgribelig plan. Med nogle solide rammer og en holdbar konstruktion, som gør det trygt og rart at tjene penge i. Fordi fundamentet passer til de behov, man har som menneske.

Derfor er princippet bag Fra Forvirring til Klarhed™-metoden netop at få skabt et solidt og stabilt fundament, som skaber tryghed og sikkerhed. 

Fra Forvirring til Klarhed™-metoden

Fra Forvirring til Klarhed™-metoden er baseret på tre del- fundamenter, som til sammen skaber et samlet og helstøbt fundament.

Disse tre del-fundamenter er:

Dit Personlige fundament

Dit Kundefundament

Dit Virksomhedsfundament

Dit Personlige fundament

Dit Personlige fundament er også dit faglige fundament. Her skaber du nemlig det fundament, som er din sikkerhed for, at du fremstår som en troværdig fagperson med styr på dine ting.

Dit Personlige fundament giver dig håndgribelige beviser på:

  • Dine særlige fordele som fagperson
  • Dine konkrete styrker som fagperson
  • Din åbenlyse evne til at gøre en forskel for andre
  • Din personligheds karakter af at være troværdig og ordentlig som menneske
  • Den specifikke forskel du bidrager med i verden
  • Den måde du til din fordel adskiller dig fra de andre inden for dit felt
  • De konkrete retningslinjer du bør følge for at undgå udbrændthed og overvældelse
  • Den måde du bevarer din selvrespekt og kontrol som selvstændig
  • Den dybereliggende mening bag, hvorfor du gør, som du gør i din virksomhed

Dit Personlige fundament er din hjælp til at sikre, at du går ud i verden med din virksomhed og dit budskab på et velfunderet og ordentligt grundlag. Så det er en tryg og sikker oplevelse at stå frem og være synlig og fortælle verden om det, du kan og tror på.

Dit Kundefundament

Dit Kundefundament er din sikkerhed for, at du forstår dine kunder rigtigt og ved, at de har brug for det, du tilbyder. Dit Kundefundament er baseret på jordnære og håndgribelige metoder, der tager udgangspunkt i virkelige mennesker med reelle udfordringer. Frem for gætværk og hypoteser om dine kunder, du ikke har beviser for.

Dit Kundefundament giver dig en sikker vished om:

  • Hvem dine kunder er helt ned i detaljen
  • Hvad dine kunders konkrete udfordring er
  • Hvordan du viser, at du har den løsning, dine kunder efterspørger
  • Hvordan du skal kommunikere til dine potentielle kunder for at få deres opmærksomhed
  • Hvordan du bygger en god, tillidsfuld og troværdig relation til dine potentielle kunder, som gør det trygt at sælge din løsning til dem
  • Hvordan du bliver dine potentielle kunders foretrukne valg uden at føle dig slesk eller påtrængende
  • Hvordan du formulerer dit klare budskab, så de rigtige mennesker hører det


Dit Kundefundament er din hjælp til at sikre, at du henvender dig til de rigtige mennesker med det rigtige budskab. Så hverken de eller du er i tvivl om, at du er den helt rigtige hjælper med den helt rigtige løsning for dem. Desuden hjælper det dig med at sortere de kunder fra, som du ikke oplever glæde ved at arbejde med. Enten fordi de gør dig utilpas eller får dig til at føle, at du ikke kan hjælpe dem godt nok.

Dit Virksomhedsfundament

Dit Virksomhedsfundament er din sikkerhed for, at der er plads til dig og din løsning på markedet.

Dit Virksomhedsfundament giver dig klarhed over:

  • Hvilket hul på markedet din løsning udfylder
  • Hvordan du undgår at skulle konkurrere med de andre på markedet om at være bedst
  • Hvordan du og din løsning konkret adskiller sig fra de øvrige udbud på markedet
  • Hvad der gør dig til en virksomhed, ingen anden kan konkurrere med
  • Hvad der er din særlige fordel på markedet
  • Hvilket konkret resultat og værdi du giver dine kunder
  • Hvordan du skaber en virksomhed uden usikkerhed, tvivl og konstante kompromiser
  • Hvordan du indretter din virksomhed, så den giver dig en hverdag med ro, tryghed og frihed


Dit Virksomhedsfundament er din hjælp til at sikre, at du føler dig sikker ved at gå ud på markedet med din løsning. Gennem din grundige forberedelse ved du, hvilket særligt behov du udfylder på markedet, som ingen andre udfylder. Og skaber dermed de rette betingelser for at få et selvstændigt liv med ro, tryghed og frihed.

Et sammenhængende fundament – En Kerneydelse

De tre del-fundamenter er hver især af afgørende betydning for at kunne skabe en succesfuld virksomhed som introvert.

For med de tre del-fundamenter solidt funderet i et overordnet fundament har du redskaberne til at bygge din virksomhed op om en enkel forretningsmodel baseret på en Kerneydelse, der sikrer en høj indtjening per kunde.

 

Det betyder, at du går fra:

At indgå i mange kunderelationer ad gangen til at indgå i få kunderelationer ad gangen

At have mange bolde i luften til at have få bolde i luften

At brede dig over mange forskellige ydelser til at fordybe dig i din Kerneydelse

At sælge dine ydelser på timebasis til at sælge din løsning på værdien af den

At tjene lidt per salg til at tjene meget per salg

At føle dig usikker i dit fundament til at føle dig sikker i dit fundament

At markedsføring og salg dræner dig for energi til at planlægge din synlighed og beskytte din energi

At kæmpe for at bevare din motivation til at pleje din motivation hver eneste dag

At føle uro, forvirring og tvivl til at føle ro, tryghed og frihed

Sparringssession, Online forløb eller Mentorforløb

Du kan arbejde med Fra Forvirring til Klarhed™-metoden på flere måder, som du kan læse mere om herunder:

1:1 Sparringssession

I en sparringssession ser vi på, hvordan du kan skabe et holdbart og økonomisk ansvarligt fundament i din virksomhed fremadrettet. 

Læs mere om Sparringssessionen her =>

​​

Online forløb

I online forløbet Fra Forvirring til Klarhed™ bliver du ført gennem hele processen fra at finde den helt rigtige idé til din Kerneydelse til dit første salg. 

Læs mere om Online forløbet her =>

 

Mentorforløb

I mentorforløbet hjælper vi to hinanden med at lave et skræddersyet koncept i din virksomhed. Vi har løbende sessioner af 3 timers varighed, hvor vi går i dybden og sikrer os, at du får skabt den helt rigtige virksomhed med de helt rigtige ydelser i din virksomhed.

Læs mere om Mentorforløbet her =>