Skab større værdi for dine kunder ved at bruge din evne til at fordybe dig

Skab større værdi for dine kunder ved at bruge din evne til at fordybe dig

Skab større værdi for dine kunder ved at bruge en af dine medfødte evner. Nemlig evnen til at fordybe dig. På den måde bliver det både nemt for dig og samtidig virkelig værdifuldt for dine kunder og klienter.

Som introvert er du fra naturens side udstyret med en fantastisk evne til at fordybe dig i et emne.

Du er enormt god til at sammenholde nye informationer med den viden, du allerede har inden for et emne.

Ja, faktisk så god, at det i langt de fleste tilfælde sker helt automatisk…

Din hjerne kan ikke lade være med at forholde sig til nye informationer.

Den tænker og analyserer, indtil den kan sætte dem ind i en sammenhæng, hvor det giver god mening.

Ofte rigtig god mening.

Denne evne til fordybelse betyder derfor, at du ofte er ret klog inden for de emner, som interesserer dig.

Og et af disse emner er jo typisk grundlaget for din forretning.

Samtidig er du også begavet med en stor kreativitet fra naturens side. Det betyder, at du er i stand til at skabe virkelig gode løsninger til gavn for dine kunder og klienter. Og dermed skabe stor værdi for dem.

Derfor skal du sætte pris på disse evner og sørge for at bruge dem bevidst i din forretning.

 

Skab større værdi for dine kunder ved at bruge din evne til at fordybe sig til din fordel

Din evne til at fordybe dig og skabe gode løsninger kan du bruge til at vise dine potentielle kunder, at du er den oplagte ekspert at gå til inden for dit felt.

Ved at kombinere din store kreativitet, din store viden og evne til at skabe sammenhænge og gode løsninger, kan du udvikle materiale, som skaber stor værdi for dine kunder.

På den måde kan du et langt stykke af vejen lade dine handlinger og løsninger tale for dig.

Hvilket ofte virker tiltrækkende som introvert, der sjældent har den store lyst til at promovere sig selv med store armbevægelser.

 

Kunderne går efter eksperten

Jo mere man fordyber sig i et emne, jo større ekspert bliver man inden for netop dette emne.

Det betyder, at man med tiden bliver en ret stor ekspert inden for sin niche.

Og det er faktisk slet ikke så tosset i den tid, vi lever i.

For i dag er der så mange informationer at sortere imellem, at det er vigtigt, at du gør det nemt for dine kunder at finde dig.

Derfor er det ikke nogen ulempe at være specialist frem for generalist – tværtimod.

Dine potentielle kunder vil få oplevelsen af, at du forstår dem og kender deres udfordring.

De vil opleve at blive set, lyttet til og forstået.

Og ikke mindst vil de føle sig trygge ved dig og det, du kan.

Derfor bliver du den oplagte person at gå til inden for netop din niche.

Desuden forhindrer du med denne strategi, at du bliver overvældet og brænder ud.

Det er nemlig bagsiden af medaljen ved at være god til at fordybe sig.

 

Bagsiden af medaljen

Som med det meste andet her i livet er der også en bagside af medaljen ved at være god til en ting.

Også når det kommer til din evne til at fordybe dig.

For den evne betyder, at du hurtigt risikerer at blive overvældet, hvis du skal forholde dig til for meget ad gangen.

Bliver du præsenteret for mange forskellige emner, som du skal forholde dig aktivt til, kan din introverte hjerne ikke følge med.

For den kan meget sjældent finde ud af kun at forholde sig overfladisk til et emne.

Men samtidig kan den ikke fordybe sig i et hav af emner på samme tid uden at blive stresset.

Derfor gør du klogt i som selvstændig at træffe en bevidst beslutning om ikke at sprede dig over for mange emner ad gangen.

Men til gengæld gå 100% ind i de emner, som er af størst betydning for at skabe fremgang i din forretning.