Prioriter din online markedsføring som soloselvstændig

Derfor skal du prioritere din online markedsføring

Online markedsføring som soloselvstændigBlogger du regelmæssigt, og sender du løbende nyhedsbreve ud? Opdaterer du på sociale medier, og har du styr på din hjemmeside? I 2015 er din online markedsføring din bedste vej til at skabe relationer og salg. Især hvis du er introvert, men nu også alligevel. Dette blogindlæg er en opfordring til at prioritere din online markedsføring – et skridt ad gangen.

 

Du har helt sikkert hørt det før – du skal prioritere din online markedsføring og sørge for at skabe noget godt og relevant indhold for dine potentielle kunder via forskellige kanaler.

Men egentlig er du lidt i tvivl om, hvorfor det er så hulans vigtigt – og hvem siger i øvrigt, at du overhovedet er i stand til at skabe en god online markedsføring?

Det gør jeg:-)

Og jeg mener det.

For hvis du brænder for dit fag – og det er jeg helt sikker på, at du gør, for ellers havde du ikke valgt at blive selvstændig – så ligger du inde med så megen fantastisk viden, at du kan producere langt mere indhold, end du er bevidst om.
 

Online markedsføring – tag et skridt ad gangen

Hvis du ønsker at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og blive set, så er det vigtigt, at du tager din online markedsføring alvorligt – og ikke kun kigger på den en gang hvert halve år.

Gennem din online markedsføring får du bl.a. mulighed for at vise din ekspertise inden for dit felt, og det giver altså mere troværdighed, hvis det sker løbende og kontinuerligt end én gang hvert halve eller hele år.

Og det giver næsten sig selv, at jo mere synlig du og din virksomhed er, jo mere nærværende bliver du også i dine (potentielle) kunders bevidsthed, da du gang på gang viser, hvad du ved og kan.

Samtidig har det betydning for din søgemaskineoptimering, at du blogger tit. For jo mere indhold du skaber, jo mere indhold kan du også søgeordsoptimere, så Google kan finde dig og din virksomhed.
 

‘Jamen, jeg ved jo ikke noget om alt der her online markedsføring…’

Der er mange, som bliver forpustede og en smule opgivende, når de hører ord som blog, nyhedsbreve, sociale medier og hjemmeside og dernæst skal sætte et lighedstegn mellem ordene og dem selv og deres virksomhed.

De tænker:

‘Jeg ved jo ikke noget om alt det her markedsføring, jeg er jo fysioterapeut, coach, behandler, akupunktør, zoneterapeut, keramiker, maler, blomsterbinder osv.’

De bliver overvældede og ved ikke, hvor de skal starte, hvad de skal skrive om, og generelt hvordan de skal gribe det hele an. Og derfor oplever de online markedsføring som en tung opgave.

Men sådan behøver det ikke at være…

Med et skridt ad gangen – og en indsats hver dag, vil du ret hurtigt opleve, at du får respons.

Og jo mere respons du får, jo mere motiveret bliver du for at finde på endnu bedre og endnu mere relevant indhold, som du kan dele ud af.

Det handler bare om at komme i gang. Om at beslutte sig for, at man vil tage sin online markedsføring alvorligt.

Hvis du har svært ved at få taget hul på det, så få hjælp til de første skridt.

Og lad være med at stille skyhøje forventninger til dig selv – det er nemlig her, at det går galt for mange.

Tag udgangspunkt i:

Hvordan kan jeg inspirere med det, jeg kan?

Og tag så et skridt ad gangen.

Skriv en kommentar