Vær personlig i din kommunikation som introvert selvstændig

Vær personlig i din kommunikation

Vær personlig i din kommunikation som introvert og selvstændig kvinde med egen forretningHvis du ønsker, at dine kunder skal kunne mærke dig, og den person du er, så er det nødvendigt, at du er så personlig i din kommunikation, at de har mulighed for at lære dig at kende. Men pas på ikke at forveksle personlig med privat, i så fald det skaber en barriere for dig.

Som selvstændig og introvert kan det kræve mod og øvelse at turde give mere slip på sig selv og vise den person, man er.

Som introvert vil man ofte værne om sit privatliv og først åbne op, når man lærer folk bedre at kende.

Og på mange måder fungerer det jo modsat som selvstændig, hvis man gerne vil have kunder i sin forretning. For de køber ikke noget, før de har tillid til dig og det, som du kan.

Men her er det vigtigt at skelne mellem dét at åbne op og være personlig i sin kommunikation og så at tro, at det betyder, at man skal dele ud af sit privatliv.

For det er nemlig ikke det, som det drejer sig om.

Dine kunder er som udgangspunkt ret ligeglade med, om du har en kat, hund eller undulat til kæledyr. Eller om du sover med åben eller lukket vindue om natten eller bruger dine penge på tøj, sko eller rejser.

De er i langt højere grad interesserede i at vide, om du er den rette til at hjælpe dem med det, som de er udfordret på i deres liv. Og det finder de ikke ud af, hvis du ikke er personlig i din kommunikation og tør dele ud af det, som du ved og kan.
 

Inspirér dine kunder og del ud af din viden

En måde at være personlig på i din kommunikation er fx ved at vise, hvad du bliver inspireret af, og hvordan denne inspiration kan komme eller kommer dine kunder til gode.

Eller ved at fortælle, hvorfor du brænder for dit fag, og hvad det er, som er så fantastisk ved at kunne det, som du kan.

Brug din personlighed eller egne erfaringer, hvor du synes, det giver mening og på en måde, som du er tryg ved. Du kan sagtens dele egne oplevelser uden at føle, at du udleverer dig selv.

Det gælder jo for os alle, at der er en grund til, at vi har valgt at blive selvstændige inden for netop det område, som vi har. Brug gerne denne grund i din formidling.

Kigger du på mig, så arbejder jeg jo primært med introverte kvinder med egen virksomhed eller drømmen om det. Og det gør jeg, fordi jeg brænder for at hjælpe disse kvinder med at skabe en forretning, som passer til deres personlighed, og hvor de trives og bruger deres styrker bedst muligt.

Jeg brænder for at vise disse kvinder, at deres introverthed er en styrke som selvstændig frem for en svaghed, som mange oplever den som. Jeg ønsker at vise dem, at i 2015 er teknologien så langt, at det er muligt at skabe en forretning med online markedsføring, salg og produkter, som kan tage hensyn til behovet for at lade op og få ny energi i eget selskab som introvert.

Samtidig har jeg mange års erfaring med kommunikation, salg, forretningsudvikling og markedsføring – og elsker alt der har med formidling at gøre. Og jeg er desuden ejer af en webshop og bliver motiveret af hele processen med at starte noget op fra bunden og se, at det hele tiden vokser sig større.

Alle disse ting er tilsammen det, der udgør Business by YOU og den stemme, jeg kommunikerer med her. Det er min person, min faglighed, mine oplevelser, mine erfaringer og holdninger som både introvert, kvinde, soloselvstændig, kommunikationsekspert og iværksætter . Og jeg deler ud af det hele, dog uden at du nødvendigvis bliver inviteret inden for i mit privatliv, medmindre jeg har lyst eller synes, det er vigtigt for at fremhæve en pointe.
 

Hvad er dit guld som selvstændig?

Sådan er det også for dig. Der ligger masser af guld gemt i din historie, dine erfaringer, oplevelser og faglighed, som dine kunder kan bruge.

Og du kan sagtens formidle ud fra denne kerne med din personlige stemme, uden at du behøver at føle, at det bliver for privat og for tæt på dig som den private person, du selvfølgelig også er.

Så hvad er det, der er din personlige historie og grund til, at du tilbyder dine kunder netop det, som du gør?

Skriv en kommentar