Synlighed og markedsføring som introvert selvstændig

Er din synlighed og markedsføring præget af frygt, mindreværd og ubehag?

Der er så mange historier derude om, hvem du bør være, hvad du bør gøre, og hvordan du bør gøre det.

Der er så meget pres, der puster til følelsen af, at du bliver nødt til at gå på kompromis med dig selv, hvis du vil opnå de virkelig gode resultater.

Du skal markedsføre dig på en bestemt måde via bestemte kanaler. Og du skal fremstå på en bestemt måde, når du er synlig.

Men det er jo fuldstændig skørt.

For vi er mennesker, der kommunikerer med og til mennesker.

Vi og vores virksomhed er her for at hjælpe.

For at gøre verden til et bedre sted at være.

Og hvis du spørger mig, er det en opgave, vi to lykkes bedst med som os.

Når vi kommunikerer som det menneske, vi er.

Dine kunder kan spejle sig i dig, når…

Du er ægte.

Du er naturlig.

Når du er tro mod dig og den, du er.

Når synlighed og markedsføring giver ondt i maven

Når markedsføring og synlighed giver os ondt i maven eller dræner os fuldstændig for energi, er det fordi, at vi er hoppet med på en fortælling, der ikke er vores.

Vi er hoppet med på en måde at være i verden på og gå til verden på, der ikke er en afspejling af det menneske, vi er inderst inde ved vores kerne.

I vores hjerte.

Hør her:

✔ Markedsføring må godt føles rart i maven

✔ Synlighed må godt være en god og inspirerende oplevelse

Det er okay, at du ikke hopper rundt som en Duracell-kanin på dine videoer, hvis dine batterier kører i et andet tempo.

Det er okay, at du ikke laver Facebook Live, hvis du ikke føler, at du er klar til det.

Det er okay, at du ikke føler, at du har overskud til at lave et community, fordi du bruger din energi på noget andet.

Det er deres regler. Ikke dine…

Du behøver ikke at gøre noget som helst, der ikke er meningsfuldt for dig, eller som du ikke har overskud eller energi til. Heller ikke selvom nogen siger, at du skal. Det er deres regler. Ikke dine…

Du behøver ikke at sprænge rammerne for din komfortzone med 210 km./timen, selvom nogen siger, at du skal. Det er deres regler. Ikke dine…

Du behøver ikke at blive en person, du ikke føler dig godt tilpas med at være, fordi nogen siger, at du skal. Det er deres regler. Ikke dine…

Du skal bare være DIG.

Undgå at gøre synlighed og markedsføring til en hadeopgave

Som du måske kan fornemme, er det her et emne, der gør mig lidt skarp i tonen. Og det gør det, fordi jeg taler med så mange introverte selvstændige, der har markedsføring og synlighed som en hadeopgave i deres virksomhed.

De er fuldstændig drænet af at forsøge at leve op til alle de andres historier om, hvad de bør og skal. Eller de andres overnight-succes’er og quick-fix løsninger. Og derfor er synlighed en daglig kamp i deres virksomhed.

De føler sig forkerte, anderledes og ikke-gode-nok-til-gamet. De er dybt frustrerede. De er kede af det. Og de spilder deres energi på alle disse følelser. I stedet for at lave tiltag, der giver dem glæde og sommerfugle i maven.

Når frygten tager over…

Det er det, frygt gør ved os mennesker. Vi mister følingen med os selv. Vi mister troen på, at det vi har at sige er godt nok. At vi er rigtige nok. At vi er gode nok.

Mit ønske er, at vi skriver den historie om. For den tjener absolut ingen – og heller ikke verden for den sags skyld.

Den skaber skam med skam på.

Husk:

Du er her for at hjælpe nogle mennesker, der har brug for din hjælp. De har brug for dig. De har brug for, at du tør gå ud i verden med dit budskab, da det er dig og dit budskab, der hjælper dem.

Tro på det.

Tro på dig.


Modtag gratis synlighedsguide

Jeg har skrevet en guide med konkrete råd til, hvordan du kan gribe din synlighed og markedsføring an som introvert. Den guider dig gennem den introverte biologi, så du får et godt indblik i, hvordan du rent biologisk fungerer som introvert. Denne viden gør det nemmere for dig at forstå, hvorfor du kan have svært ved at følge mange af de råd, der findes om synlighed og markedsføring.

Du kan tilmelde dig guiden lige her:

Navn:
E-mail:

Skriv en kommentar