Har du en hemmelig forretning? - Business by YOU

Har du en hemmelig forretning?

Som selvstændige bliver vi nødt til at tænke synlighed ind i vores hverdag.

For ellers risikerer vi, at vi har en hemmelig forretning, som ingen ved eksisterer.

Og det er jo en skam, når du og jeg har så meget at byde ind med ude i verden.

Synlighed er (heldigvis) mange ting

Men dét der er så vigtigt at huske på er, at synlighed kan være mange ting.

Du skal ikke være synlig på en specifik måde.

Især ikke hvis den får din mave til at snøre sig sammen til en hård kugle af frygt og ubehag. For så er det den energi, du sender dit budskab ud i verden med.

Der har hersket en fortælling om, at særlige måder at være synlige på er bedre end andre.

Den fortælling kommer jeg aldrig til at hoppe med på.

For vi er jo vidt forskellige mennesker.

Vi er dygtige til forskellige ting, og vores budskaber er ikke ens.

Præcis som det ikke er de samme mennesker, vi alle sammen hjælper.

Derfor giver det heller ikke mening, at vi alle serverer vores budskab på samme måde.

Brug din inspiration som din vejviser

Hvis din synlighed skal være drevet af glæde frem for frygt, så bliver du nødt til at lade dig guide af din inspiration:

– Hvad har du lyst til at sige?

– Hvem har du lyst til at sige det til?

– Hvordan har du lyst til at sige det?

Lige nu hvor du læser dette, så prøv at stoppe op for en stund og virkelig mærke ind i ovenstående tre spørgsmål, mens du forsøger at:

  • Undgå at overanalysere
  • Undgå at stille kritiske spørgsmål til det, du mærker
  • Undgå at fortælle dig selv, at det du mærker nok ikke er en god nok – eller rigtig nok – måde at være synlig på. Eller at dit budskab er for banalt, kedeligt eller hvad din hjerne ellers kan finde på…

For din synlighed kan aldrig være forkert eller “ikke-god-nok”, så længe den kommer fra et ægte sted i dig, der er udsprunget af en ægte inspiration og en ægte lyst til at sige noget vigtigt til de mennesker, du hjælper med det, du kan og ved.

Hvem vil du helst selv høre fra?

  1. Vedkommende, som forsøger at “regne dig ud” for at få det næste salg i kassen?
  2. Vedkommende, som har en ægte og ærlig interesse i at hjælpe dig til et bedre sted i dit liv?

Og spørg dernæst dig selv:

Hvem er du af de to, når du selv er afsenderen af et budskab?

Det er faktisk to sider af samme sag.

Og det er derfor, at du skal gå med det, der føles godt i maven frem for det modsatte.


Modtag konkrete råd til din synlighed

Har du lyst til at modtage en guide, der via konkrete råd hjælper dig med din synlighed?

Jeg har nemlig skrevet en guide, der er målrettet dig, der er introvert selvstændig og hjælper dig med at sikre, at du har en synlig forretning frem for en hemmelig forretning.

Du kan læse mere om guiden her

Skriv en kommentar