Markedsføring som introvert med virksomhed. Træf valg der matcher dig.

Markedsføring som introvert – træf de rette valg

Markedsføring som introvert er ikke nødvendigvis lig de samme markedsføringsmetoder, som alle andre bruger. For mange af de gængse råd om markedsføring giver ikke en god mavefornemmelse som introvert.

Jeg læste for nylig om en amerikansk undersøgelse med 300 introverte selvstændige.

95% af disse introverte selvstændige fortalte, at de nogen gange eller ofte oplever, at de gængse råd fra markedsføringseksperter slet ikke føles som dem.

Hvilket er den samme oplevelse, jeg har, når jeg taler med introverte med egen virksomhed.

Det er jo ikke fordi, der ligefrem mangler råd om, hvordan du kan eller skal gøre. Men langt de fleste råd tager udgangspunkt i en forestilling om, at et råd passer til alle. Hvilket ikke er sandt som introvert.

For som introvert kan det være virkelig svært at følge et råd, som ikke føles rigtigt. Og det kan være svært at gøre noget virkelig godt, som du har en indre modstand på. Frem for at være drevet af en indre motivation og begejstring.

Det betyder ikke nødvendigvis, at rådet i sig selv er dårligt.

Det betyder blot, at det er et råd, som ikke passer til dig, din personlighed og den måde, som du ønsker at gøre tingene på.

Mange introverte går på kompromis

Selvom noget måske ikke føles rart i maven, eller som noget, der passer til én, kan det alligevel være svært at overhøre råd, som en anerkendt ekspert eller måske flere eksperter bliver ved med at overbevise dig om, er det rigtige.

Eller at lade være med at følge et råd som andre åbenlyst har fået succes på baggrund af.

Derfor forsøger mange introverte at slukke for deres intuition og ignorere følelsen af, at noget ikke føles rigtig. Og går dermed på kompromis med deres mavefornemmelse i målet mod at gøre det rigtige.

Og så starter kampen mod sig selv:

  • At føle sig uautentisk
  • At føle sig utroværdig
  • At føle sig fremmed i sit eget set-up
  • At have konstante indre dialoger med ord som bør og skal
  • At føle sig drænet for energi og opgivende

Fordi de ikke lader deres markedsføring være en afspejling af deres eget professionelle selvværd, så de kan bevare deres indre motivation.

Markedsføring som introvert – hvad er dit match?

Min pointe er ikke, at du skal lægge armene over kors og blankt afvise ethvert råd eller metode, du møder på din vej.

Min pointe er derimod, at du skal finde dit udgangspunkt i det, som er et match for dig og bygge videre ud fra det.

Glem alt om bør og skal.

Luk øjnene for de andre.

Og find ind til din indre kerne, hvor du kommer i kontakt med dit oprindelige formål og den forskel, du ønsker at gøre.

For herfra kan du finde ud af, hvad du ønsker og har lyst til at gøre.

Af de rette årsager.

Så du kan sikre, at du bruger din tid, energi og fokus på noget, som giver dig mening og værdi. Og dermed skabe den energi, som sikrer, at du tiltrækker dine rigtige kunder.

Frem for at risikere at din motivation svigter, så du i stedet skal bruge din energi på at få den tilbage.


Skriv en kommentar