Tiltræk kunder på en naturlig måde som introvert med god markedsføring

Tiltræk kunder på en naturlig måde som introvert

Tiltræk kunder som introvert handler ikke om at være ‘på’. Det handler i stedet om at gøre det, som falder dig naturligt. Netop fordi du er introvert. Hvad det mere konkret betyder, kan du blive klogere på i dette blogindlæg.

Som selvstændig (og menneske) er der ofte en følelse af, at alting skal gå stærkt.

Du skal handle.

Du skal være synlig.

Du skal være på.

Du skal blive set og hørt.

Du skal markedsføre dig her og der og alle vegne.

Igen og igen.

Alt sammen handlinger, som foregår i den ydre verden.

Og gerne i et tempo, der er skruet mere op end ned.

Men…

 

Det kan føles udfordrende, når du er introvert

For du er fra naturens side indrettet til at være tilbageholdende og gå til verden inde fra og ud.

Forstået på den måde, at du blandt andet foretrækker:

  • At lytte frem for at tale
    -> I hvert fald indtil du ved, hvad du gerne vil sige…
  • At observere og analysere på verden omkring dig
    -> I hvert fald inden du tiltrækker andres opmærksomhed…
  • At overveje ting grundigt og planlægge
    -> I hvert fald inden du går ud i verden med det og bliver bedømt…

 

De gængse råd passer ikke nødvendigvis til dig

Helt konkret betyder det, at de markedsføringstaktikker og strategier, som virker for folk, som er hurtige til at åbne op, tale og være synlige, ikke nødvendigvis er de bedste for dig.

For du har en lidt mere langsom måde at gå til verden på:

  • Du er en person, som skaber kontakt til andre mennesker på en stille og langsom måde
  • Du er en person, som forbereder dig og helst tilbyder markedet noget, som er velovervejet og gennemtænkt
  • Du har brug for tid, plads og rum før dine evner for alvor kan udfolde sig bedst muligt

Det betyder faktisk, at du har brug for at sætte farten ned og vende blikket indad, før du kan levere dit bedste arbejde og skrue tempoet op i den ydre verden.

Hvilket derfor også har betydning for den måde, som det falder dig mest naturligt at tiltrække kunder på.

 

Du er ikke alene (heldigvis…)

Som introvert har du brug for at konsultere med dig selv i din egen indre verden, før du går ud og leverer i den ydre verden.

Du har brug for at bearbejde de informationer og impulser, du hele tiden får og udsættes for i den ydre verden. Og sætte dem ind i en sammenhæng, der giver mening for dig.

Det er en helt naturlig (og ofte ubevidst) proces for dig.

Og derfor også en af dine virkelig store styrker, hvis du vælger at bruge den bevidst i din virksomhed.

Hvilket der er god grund til.

For det er fra denne tilstand, at du for alvor kan skabe de gode resultater for både dig og dine kunder.

Andre introverte har brugt denne tilgang før dig – endda med enorm stor succes til følge.

Tager du fx Mark Zuckerberg (Facebook), Larry Page (Google) og Steve Wozniak (Apple), er de alle eksempler på introverte, som tog udgangspunkt i deres naturlige tilgang til livet.

De startede derfor med at observere deres kunder, lytte til deres kunder og efterfølgende analysere sig frem til gode løsninger på baggrund af de svar, de har fået ud af at observere og lytte.

Og udviklede efterfølgende løsninger, som betød, at deres kunder var villige til at investere i dem.

Fordi de dækkede det erkendte behov, deres kunder havde.

 

Et godt fundament tiltrækker de rigtige kunder

At lytte, observere og analysere kan måske opfattes som ret passive handlinger, når målet er at tiltrække kunder og sælge produkter og ydelser.

Og jeg forsøger heller ikke at fortælle dig, at du kan undgå at markedsføre dig og være synlig.

For det kan du ikke, hvis du skal fange dine potentielle kunders opmærksomhed.

Du kan derimod bruge dine introverte evner til at skabe et virkelig godt fundament at gå ud i verden med og gøre dig synlig på baggrund af.

Et fundament, som betyder, at du ikke føler, at du skal overbevise folk om, at de skal købe af dig. Hvilket netop er det, mange introverte har utrolig svært ved. Det kan nemlig føles både manipulerende og uægte.

I stedet vil du med tiden opleve, at dine rigtige kunder kommer af sig selv.

Hvilket gør det til en langt mere rolig, flowfyldt og god proces for dig.

 

Tiltræk kunder som introvert
= Lad dine potentielle kunder opleve, at du ser dem og forstår dem

Når du bruger dine introverte evner, vil du opleve, at du er i stand til at vise dine kunder, at du:

  • Forstår dem
  • Ser dem
  • Er i stand til at hjælpe dem

Det betyder, at dine kunder kan se relevansen af det, du har at sige. Og dermed føler vigtigheden af at have det, du tilbyder i deres liv.

Tiltræk kunder som introvert handler altså om at tage udgangspunkt i dine potentielle kunder.

At se gennem deres øjne og forstå den situation de står i. Så du får en god indsigt i, hvad det er for en smerte, udfordring eller længsel, de føler.

Hvordan du kan skabe dette flow i din virksomhed, får du 5 konkrete strategier inklusiv konkrete handlinger til i mit mini-kursus ‘Lær at tiltrække kunder som introvert’.

Det er målrettet dig, som er introvert, og som hellere lytter end taler.

Du kan tilmelde dig kurset herunder og være i gang med første strategi om få minutter.

 

FÅ ADGANG TIL MINI-KURSET:
Tiltræk kunder som introvert

Du får 5 konkrete strategier til din markedsføring inklusiv konkrete handlingsforslag målrettet dig, der hellere lytter end taler

Invalid email address
Du tilmelder dig samtidig Business by YOU's nyhedsbrev. Men du kan til enhver tid afmelde dig igen

Skriv en kommentar