Svært at være synlig som selvstændig? Brug denne tilgang og find ro

Svært at være synlig som selvstændig? Drop din ekspertrolle og bidrag i stedet

Oplever du, at det kan være svært at være synlig som selvstændig? Holder du nogen gange dig selv tilbage, fordi du er bange for at tage ekspertrollen på dig? Især når der er mange andre inden for dit felt, som gør det så godt? I så fald er denne artikel skrevet til dig. For måske behøver du hverken være ekspert eller guru for at gøre en forskel for andre. Måske er det nok bare at være dig og bidrage med netop det, du kan?

Oplever du, at det kan være svært at være synlig som selvstændig? At stå frem som ekspert på dit felt og stå på mål for det, du står for?

Fordi du hverken er guru eller anerkendt ekspert i medierne.

Eller har 25 års erfaring at sælge dig på.

I stedet er du bare dig.

Og selvom du brænder for dit fag, har noget på hjerte og ønsker at gøre en forskel i verden – er det så nok?

For du ved jo ikke alt inden for dit felt.

Og samtidig ved du, at der er andre inden for dit felt, som ved mere end dig.

Eller har skabt større resultater, end du har gjort hidtil.

Den gode nyhed er, at sådan vil det altid være.

Det er dit grundvilkår som selvstændig.

Og hvorfor er det så en god nyhed?

Fordi så kan du starte et helt andet sted.

Nemlig hos dig selv og din egen indstilling til din indsats og den forskel, som du bidrager med i verden.

For måske er det mere end rigeligt, at du bare er dig og bidrager med det på markedet, som du gør bedst?

Og måske kan det gøre, at det ikke er svært at være synlig som selvstændig for dig?

Det handler denne artikel om.

Du er altid i gang med at blive bedre

Som selvstændig – og som introverte selvstændige – er der nok af barrierer, vi kan sætte op for os selv.

Og dermed gøre det svært at gå ud i verden bare som os med vores budskab og tilgang til verden.

Den introverte hjerne er nemlig meget bevidst om alt det, den ikke ved.

Samtidig er den også meget bevidst om alt det, alle andre ved.

Hvad den til gengæld ikke er ret bevidst om, er hvor meget den rent faktisk selv ved.

For den introverte hjerne er altid i færd med at tænke sig frem til, hvordan den kan blive endnu bedre.

Blive endnu klogere.

Forstå endnu større sammenhænge.

Og implementere endnu mere viden end det, den allerede ved.

Har du lyst til at forstå din introverte hjerne endnu bedre, er du velkommen til at modtage min e-bog om at udfolde dit potentiale som introvert. Du bliver med garanti klogere på dig selv og får en ny forståelse af, hvorfor du fungerer, som du gør som introvert. Du finder den her =>>

Dit konstante spændingsfelt som introvert

Dette konstante fokus på hele tiden at gå et skridt dybere betyder, at du som introvert altid bærer rundt med bevidstheden om, at du kan gøre alting bedre, end du allerede gør.

Du ved, at du ikke er i mål endnu.

Og har øje på, at hvis du tilføjer det og det, og ændrer det og det, så bliver dit arbejde endnu bedre.

Hvilket er hele vejen rundt i din virksomhed fra A-Z, da du søger efter mening og værdi i alt, hvad du gør.

Med andre ord befinder du dig i et konstant spændingsfelt mellem, at du er bevidst om, hvad alle de andre lykkes med, samtidig med at du har fokus på, at du ikke selv er i mål endnu med dit.

Og selvom du måske rationelt forsøger at forklare dig selv, at de andre også kan forbedre noget, eller heller ikke er perfekte, er det ikke sikkert, at du kan finde ro i det (eller for alvor tro på det).

Svært at være synlig som selvstændig? Beslut dig for at bidrage frem for at være eksperten over alle eksperter

Men hvis du skal finde ro i dit selvstændige virke og nå til et punkt, hvor det er sjovt at være dig, sjovt at udvikle din virksomhed og sjovt at være synlig med det, du kan, bliver du nødt til at sænke skuldrene og ændre dit fokus.

Glem alt om at være eksperten eller guruen inden for dit felt.

Glem alt om alle de andre eksperter og guruer inden for dit felt.

Beslut dig i stedet for til at være den bedste bidrager, du er i stand til at være lige her og nu.

Det tager nemlig et stort pres af dine skuldre.

Og betyder at du i stedet kan fokusere helhjertet på at føre din strategi ud i livet.

Samt gøre det langt mindre svært at være synlig som selvstændig.

Nogle mennesker kan kun høre dig

Det er vigtigt at få fokus på, at præcis som I er mange forskellige udbydere inden for dit felt, så er der også mange forskellige typer af potentielle kunder.

Og disse mennesker er ikke på jagt efter samme type hjælper.

For selvom de står med samme udfordring, er de ikke ens som mennesker.

Nogle har brug for at blive holdt i hånden hele vejen.

Andre har brug for at blive kastet direkte og brutalt ud af deres komfortzone.

Nogle har brug for helt konkrete trin-for-trin værktøjer.

Mens andre igen har brug for langt mere frie værktøjer, hvor de selv i højere grad skal fylde indhold i.

Nogle har brug for pisk.

Andre har brug for gulerod.

Konkret eksempel

Som eksempel så prøv at tænke på hvor mange forskellige mennesker du kan søge hjælp hos, hvis du ønsker at tabe dig.

Her kan man virkelig tale om et marked fuld af forskellige udbydere med hver deres tilgang, metode og virkemidler.

Og her kan man også tydeligt se forskellen på folk, som ønsker at tabe sig.

For nogle har brug for, at de kan tabe sig i en rasende fart og er derfor villige til at lægge hele deres liv om, mens det står på.

Mens andre har brug for, at det foregår stille og roligt med ganske små ændringer, for at de kan bevare motivationen og nå i mål.

Disse to forskellige typer af kunder vil altså ikke have brug for samme type af hjælper.

Præcis som de ikke vil have brug for samme metode.

Derudover spiller der også en masse andre ting ind som pris, personlig kemi, geografi osv.

Og det er helt sikkert, at det ikke er samme type af budskab, som de vil se, høre og forstå.

Pointen er:

Blandt mængden af potentielle kunder på dit marked befinder der sig mennesker, som har brug for netop dig.

De har brug for at høre budskabet på netop den måde, som du fortæller det. Med din stemme og dit unikke budskab.

For det er først med dit unikke budskab fortalt med din unikke stemme, at de knækker koden til, hvordan de kan omsætte det til hjælp i deres liv.

Måske har de hørt næsten det samme fra fem andre inden for dit felt. Men du er den første, som har fortalt det på en måde, hvor de endelig har forstået det.

Med din vinkel og metode kan de pludselig se, hvordan de kan bevæge sig fra A til B.

Hvem tror du, de vælger at få hjælp af?

Og kunne det tænkes, at du bliver den ekspert, som netop de har brug for?

Ikke ved at fremstå som eksperten eller guruen over alle.

Men ved at bidrage på en naturlig måde med dig, dine stemme og din vinkel til at skabe den forandring, dine potentielle kunder længes efter.

Lad de rigtige mennesker få øje på dig

Når du tillader dig selv at være en bidrager frem for partout at tænke, at du skal være eksperten, så kan du slappe meget mere af.

For i ordet ekspert er der en forventning om, at du skal vide alt.

Mens ordet bidrager mere åbner op for, at du byder ind med netop det, du ved og kan.

Din vinkel, din metode og din måde at gå til verden på som dig.

I den sidste ende så søger vi mennesker oftest hjælp hos dem, der ligner os, og som vi føler både ser, hører og forstår os.

Desuden er det som oftest også de mennesker, der ligner os selv mest, som vi som udbydere bedst kan hjælpe. Af præcis de samme årsager.

At I er på bølgelængde kan dine potentielle kunder først få øje på, når du går ud i verden som dig med det, du har på hjerte og med et ønske om at inspirere.

Og det er i din interesse, at I forstår hinanden.

For som introvert har du ikke brug for, at hele verden følger dig.

Tværtimod gør det dig nemt utryg.

Du har brug for at blive fulgt af netop de mennesker, som har lyst til at se og høre fra dig.

For her er du tryg, og her kan du levere dit bedste.

Frem for at tiltrække de forkerte kunder, som stjæler din energi.

Giv dig selv lov til at bidrage ved:

  • At tillade dig selv at være den person, du er
  • At byde ind med det, du har på hjerte og er passioneret omkring
  • At tale med din stemme frem for at forsøge at lyde som andre
  • At have fokus på dit formål
  • At sænke skuldrene og handle ud fra det, du ved og kan på nuværende tidspunkt

Din mission er ikke at missionere.

Din mission er ikke at lave andre mennesker om.

Din mission er ikke at manipulere nogle til noget, de ikke selv ønsker.

Din mission er til gengæld at inspirere, motivere og hjælpe de mennesker, som ønsker at blive inspireret, motiveret og få hjælp af netop dig.

Og disse mennesker har brug for, at du tør at være synlig, for at de får øje på, at du er den helt naturlige hjælper og ekspert (!) for dem.

Vær ærlig og lov ikke mere, end du kan stå inden for.

Vis hvem du er, og hvad du tror på uden at stå på mål for, at det er den eneste endegyldige sandhed i hele verden.

For der er mange veje, som fører til Rom.

Din vej er en af disse veje.

Men kun for dem, som kan se meningen med netop at følge din vej.


Få adgang til gratis online foredrag målrettet introverte selvstændige

Succesfuld_virksomhed_introvert_selvstaendig_business_by_you

Et solidt fundament i din virksomhed er et vigtigt middel som introvert, hvis du oplever, at det kan være svært at være synlig som selvstændig. Hvordan du kan skabe et sådant fundament, får du konkrete værktøjer til i dette online foredrag.

Du kan tilmelde dig online foredraget herunder. Det varer cirka 45 minutter og er fuld af seriøs og brugbar viden:

Navn:
E-mail:

Skriv en kommentar